طراحی سایت در مشهد طراحی سایت در مشهد .

طراحی سایت در مشهد

DOM کی و چگونه به وجود آمد؟

DOM کی و چگونه به وجود آمد؟
تاریخچه Document Object Model با تاریخچه «جنگ مرورگرها» در آخرها ده سال 1990 در میان Netscape Navigator و Microsoft Internet Explorer، و هم اینگونه با جاوا اسکریپت که به صورت گسترده در فقیه طراحی شدند، درهم آمیخته میباشد.

جاوا اسکریپت به وسیله Netscape Communications در سال 1995 در Netscape Navigator 2.0 منتشر شد. حریف نت اسکیپ، مایکروسافت وب اکسپلورر 3.0 را در سال سپس با اجرای دوباره جاوا اسکریپت به اسم JScript منتشر کرد. جاوا اسکریپت و JScript به بسط دهندگان اینترنت اذن می‌دهند صفحات اینترنت را با تعامل سمت مشتری تشکیل داد نمایند. برای طراحی سایت در مشهد می توانید به ما مراجعه کنید. تجهیزات محصور برای شناسایی رویدادهای ایجاد گردیده بوسیله استفاده کننده و اصلاح مدرک HTML در نسل نخستین این لهجه ها در غایت به \"DOM Level 0\" یا این که \" Legacy DOM \" مشهور شد. هیچ استاندارد مستقلی برای DOM Level 0 ایجاد نشده است، ولی تا حدی در خصوصیات HTML 4 مشخص و معلوم شد‌ه‌است.

DOM قدیمی دارنده دسترسی محصور بود. المنت های هیبت، link و تصویر را می قدرت با یک اسم سلسله مراتبی که با شی مدرک root آغاز میشود ارجاع بخشید. یک اسم سلسله مراتبی می تواند از اسم ها یا این که اندیس های ترتیبی ارکان پیموده گردیده به کار گیری نماید. از جمله، یک عنصر ورودی هیبت می تواند با استفاده از document.formName.inputName یا این که document.forms[0].elements[0] قابل دسترسی باشد.

در سال 1997، نت اسکیپ و مایکروسافت به ترتیب ورژن 4.0 Netscape Navigator و Internet Explorer را منتشر کردند و از قابلیت و امکان Dynamic HTML (DHTML) نگهبانی کردند که امکان تغییر‌و تحول در یک مدرک HTML بارگذاری گردیده را آماده می کرد. DHTML نیاز به پسوندهایی برای شی مدرک ابتدایی دارد که در اجرای Legacy DOM مو جود بود. اگرچه پیاده‌سازی‌های Legacy DOM تا حد متعددی با هم سازگار بودند، چون JScript بر طبق جاوا اسکریپت بود، پسوندهای DHTML DOM به‌طور برابر بوسیله هر خالق مرورگر توسعه و گسترش یافتند و ناسازگار باقی ماندند. این ورژن های DOM به «DOM میانگین» مشهور شدند. بعد از استانداردسازی ECMAScript، گروه کاری W3C DOM شروع به تهیه پیش نویس خصوصیات استاندارد DOM کرد. خصوصیات کامل شدن گردیده، معروف به DOM Level 1، در آخرها سال 1998 به توصیه W3C تبدیل شد. تا سال 2005، قسمت های بزرگی از W3C DOM بوسیله مرورگرهای رایج دارنده ECMAScript، برای مثال Microsoft Internet Explorer ورژن 6 (از سال 2001) به خوبی پناه میشد. مرورگرهای بر اساس Opera، Safari و Gecko مانند Mozilla، Firefox، SeaMonkey و Camino.

چرا DOM موردنیاز میباشد؟
HTML برای ساختار صفحات اینترنت و جاوا اسکریپت برای اضافه کردن خوی به صفحات اینترنت استعمال می‌شود. زمانی که یک فایل HTML در مرورگر بار گذاری میگردد، جاوا اسکریپت نمی تواند به صورت بدون واسطه سند HTML را ویرایش نماید. بدین ترتیب، یک Document مربوطه به اسم DOM تشکیل داد می‌گردد.DOM اساسا اکران به عبارتی گواهی HTML اما در قالبی گوناگون با به کار گیری از اشیا میباشد. جاوا اسکریپت DOM را به راحتی تعبیر و تفسیر می نماید، یعنی جاوا اسکریپت نمی تواند تگ ها را در سند HTML ادراک نماید اما می‌تواند شی h1 را در DOM فهم نماید. فعلا جاوا اسکریپت می‌تواند با استعمال از توابع متفاوت به هریک از اشیاء (h1، p و غیره) دسترسی داشته باشد.

چرا یک سبک شی نامیده میشود؟
ورقه ها با به کارگیری از اشیا سبک‌سازی میگردند و این سبک خیر فقط دربرگیرنده ساختار یک سند، بلکه خلق و خوی یک سند و اشیایی میباشد که از عناصر تگ مانند با خصوصیت‌هایی در HTML درست شده میباشد.این سبک در یک ساختار درختی از اشیاء ایجاد شده است و موردها ذیل را تعریف‌و‌تمجید می نماید:

عنصرها HTML تحت عنوان اشیا
خصوصیات و رویدادهای عناصر HTML
شیوه های دسترسی به عنصرها HTML
DOM چه چیزی وجود ندارد؟
Document Object Model یک تمجید باینری وجود ندارد که هیچ کد منبع باینری را در رابط های خویش تمجید نکند.
Document Object Model برای تعریف‌و‌تمجید شی ءها در XML یا این که HTML استفاده نمیشود و اوراق XML و HTML را تحت عنوان شی ها تعریف می نماید.
Document Object Model با دسته ای از ساختمان های داده نماد داده نمی شود. DOM یک رابط است که اکران شی را مشخص و معلوم می نماید.
Document Object Model بحرانی بودن اشیا در اوراق را نشانه نمی دهد، یعنی اطلاعاتی درباره ی این که کدام شی در document با متن مطلوب می‌باشد و کدام یک مطلوب وجود ندارد، ندارد.
شی document
شی document نماینده برگه اینترنت شما و صاحب و مالک آحاد اشیا دیگر در سند HTML می باشد. به این ترتیب در صورتیکه بخواهید به عنصری در HTML دسترسی پیدا فرمایید می بایست با شی document شروع فرمایید. برای شما چند نمونه آورده ایم:

برای یافت کردن موادتشکیل دهنده HTML:


برچسب: طراحی سایت در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۰:۵۳ توسط:محمد صادقی موضوع: نظرات (0)